Autodesk Digital STEAM Applied Mechanics

Använd Autodesk Digital STEAM Applied Mechanics för att förklara olika fysikaliska fenomen.

Först kör du en luftballong och måste elda på för att stiga och inte träffa bergstopparna. Sedan kan du ladda katapulten för att träffa katterna. Här får du basketbollar, nystan och bowlingklot att ladda med och fundera på hur mycket man behöver ladda när det är olika vikt på dessa. Ladda lastbilarna med rätt vikt.  Landa på månen och använd styrraketerna på rätt sätt för att inte landa på en sten. Här får man se hur lyftmekanismen är sammanbyggd och sedan  ska man använda den för att hämta upp ostbitarna.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s